Pozitív hatása is volt a járványnak a Pannon-Safe alkuszaira nézve
Bizonyára sok a biztosítási szakma iránt érdeklődő, potenciális alkusz jelöltben felmerülhetett a kérdés, hogy vajon miként befolyásolta a COVID-19 járvány a mi munkánkat.
Természetesen nekünk is nehezünkre esik, hogy nem találkozhatunk rendszeresen a kollégáinkkal és ügyfeleinkkel, de megpróbáltuk a pozitív oldalát megragadni a kialakult helyzetnek, és a legjobbat kihozni belőle, amit csak lehet.
Örömmel jelenthetjük, hogy a Pannon-Safe mindent megtett, hogy teljesítse ezt az újabb kihívást, és nemcsak a munkafolyamatainkat sikerült egyszerűsítenünk és digitalizálnunk, hanem az online oktatási programunkat is fejleszteni tudtuk.
Ezek az újítások valószínűleg a járvány után is velünk maradnak majd – miért is bonyolítanánk vissza az életünket?
És azt is elárulhatjuk, hogy a Pannon-Safe-nél szerencsére nem volt szükség semmiféle leépítésre sem.
Most bemutatjuk, hogyan is befolyásolta alkuszaink mindennapjait a járvány!
Felkészültünk a jövőbeli vészhelyzetekre is
Szerencsére a 2020 tavaszában jelentkező első hullám alatt gyorsan tudtunk cselekedni, és nagyon hamar sikerült átállítani a számítógépes rendszerünket, hogy távolról is használható legyen.
Kollégáink egészsége nagyon fontos nekünk, ezért minden alkalmazottunk számára maszkot biztosítottunk, de a teljes biztonság érdekében végül bezártuk irodáinkat, és távmunkára álltunk át.
A jelenleg újra nyitva tartó irodáinkban pedig kihelyezett kézfertőtlenítő állomások segítségével igyekszünk megakadályozni a vírus további terjedését.
Ezenfelül mi is és a biztosítók is igyekeztünk leegyszerűsíteni a folyamatainkat, és lehetőséget nyújtani arra, hogy bizonyos dokumentumok online is benyújthatóak legyenek.
A papírmunkát ennek köszönhetően a jövőben is egyszerűbben végezhetjük, így az ügyfeleinkkel való személyes találkozásokat hatékonyabbá tehetjük, hiszen nem kell különböző nyomtatványok kitöltésére pazarolni az időt.
Kollégáink rendszeres továbbképzése sem maradt abba – online oktatásra álltunk át, és szerencsére ezt az akadályt az idősebb generációhoz tartozó kollégáink is nagyon jól vették.
Ezeket a friss tapasztalatokat pedig egy újabb nehéz időszakban is kamatoztatni tudjuk majd.
Alkuszként nem kell attól félned, hogy egyik napról a másikra munkanélkülivé válsz
Mint már említettük, alkusz kollégáink probléma nélkül el tudják végezni a feladataikat otthonról is, hiszen a technikai feltételek adottak hozzá.
Biztosítási alkuszként nem kell tehát attól tartanod, hogy munka nélkül maradsz, ha bezárnak az irodák!
Arról nem is beszélve, hogy az amúgy is rendkívül rugalmas időbeosztásodnak most még inkább ura lehetsz, mivel otthonról is kényelmesen el tudod végezni a feladataidat.
Senki sem fog ugyanis mögötted állni, és folyamatosan ellenőrizni, hogy éppen mivel foglalkozol otthon – ha a Rád bízott munkát rendesen elvégzed, nem kell semmilyen számonkéréstől sem tartanod.
Bár tudjuk, hogy a személyes találkozók mind az alkusznak, mind az ügyfélnek kényelmesebbek, amíg ezek nem mindig szervezhetők meg a legnagyobb biztonságban, addig az online kommunikációval helyettesíthetők.
És mint már említettük, a tanulás és továbbképzések lehetőségétől sem esel el a távmunka alatt, mivel online oktatási programunknak köszönhetően továbbra is minden szükséges új információt és tudást megkaphatsz.
Nem tette tönkre a biztosítási piacot a járvány?
Számos iparágra – gondoljunk csak a vendéglátó és szórakoztató iparra – nagyon kedvezőtlenül hatott a járványhelyzet.
Az eddigi tapasztalataink alapján viszont a biztosítási piacot szerencsére eddig nem érintették ilyen érzékenyen a bevezetett korlátozások.
A biztosításkötések számában persze, az ügyféltalálkozók hiánya miatt érzékelhető némi visszaesés, de egyelőre még ez a csökkenés sem veszélyezteti a bevételeket.
Azoknak az ügyfeleknek, akik a személyes találkozót preferálják, a Pannon-Safe igyekszik megadni ezt a lehetőséget előre egyeztetett időpontban, az irodáinkban.
Mint minden más szakma, úgy a biztosítók is igyekeznek alkalmazkodni a változó igényekhez.
Az új élethelyzet új veszélyforrásokkal jár, és mivel egyre több időt töltünk otthon, a lakásbiztosítások az igényeknek megfelelően új módozatokkal egészültek ki.
Továbbá növekedést figyelhettünk meg az életbiztosítási, egészségbiztosítási, balesetbiztosítási, valamint hitelfedezeti biztosítási konstrukciók iránti keresletben, és valószínűleg mondanunk sem kell, hogy miért.
Mi vár ránk, ha minden visszatér a normál kerékvágásba?
Az élet még a korlátozásoknak köszönhetően sem állt meg, de már mi is alig várjuk, hogy visszaállhassunk a személyes megbeszélésekre.
Tisztában vagyunk azzal, hogy jellemtől függően ki megváltásként, ki tragédiaként élte meg a távmunkát, de büszkék vagyunk rá, hogy kollégáink helyt álltak ebben a nehéz helyzetben.
A mostanra már berögzült, egyszerűsített munkafolyamatokat természetesen eszünk ágában sincsen visszabonyolítani, hiszen a korábbi gyakorlatokhoz képest sikerült energia- és költséghatékonyabb megoldásokat is felfedeznünk.
Ezeket pedig mindenképpen megtartjuk azután is, hogy visszatérhetünk az irodákba.
Elsődleges célunk, hogy visszaállítsuk a rendszeres személyes találkozókat, ugyanis ez a fajta kapcsolattartás az ügyfelek elvárásainak megfelelően mindig is része volt, és része is lesz az alkuszi munkakörnek.
2021-ben pedig egy olyan applikációval is jelentkezünk, melynek segítségével lehetőség nyílik az ügyfélazonosítást követően a biztosítási szerződések egyszerűbb megkötésére.
Te is minden helyzetben jövedelmező munkára vágysz?
A Pannon-Safe alkusz munkatársai a járvány ideje alatt is teljes biztonságban érezhették munkahelyüket.
Újonnan csatlakozó kollégáinkat a legmodernebb eszközökkel és online applikációkkal látjuk el, ezzel felkészítve őket a távmunka lehetőségére is, valamint a nálunk megszokott felkészítő oktatásból sem maradhatnak ki.
Ha szeretnél tagja lenni egy dinamikusan fejlődő, haladószellemű csapatnak, akkor ne is habozz tovább, jelentkezz Te is a Pannon-Safe biztosítási alkuszai közé!
Csatlakozz hozzánk, hogy együtt segíthessünk ügyfeleinknek biztonságban tudni a pénzügyeiket!