Alkuszként megkapod azt a szabadságot, amire fiatalon vágysz?
Manapság nagyon sok fiatal küzd azzal a problémával Magyarországon, hogy nem tudja, pontosan milyen irányba indulhat el, kezében a diplomával.
Sok közgazdasági végzettségű fiatal szeretne multinacionális cégeknél elhelyezkedni, ám az ilyen jellegű munkák folyamatos, időben behatárolt irodai jelenlétet igényelnek, és a friss munkavállaló sokszor kényszerülhet túlórák bevállalására.
Az, hogy miként kompenzálják a túlórákat, változó, és néha a befektetett plusz energia és idő nem téríthető meg egyszerűen pénzzel.
A mostani fiatal generáció munkavállalói igényeit tekintve kiemelt fontosságú szempont a szabadság és a teljesítményorientáltság, szemben a kötött munkaidővel és fix bérezéssel.
Ha van más lehetőséged is, mint egy irodai asztalhoz kötve dolgozni 9-től 5-ig, miért is ne választhatnád azt?
Mit kínál az alkuszi munkakör?
Az alkusz feladata a tanácsadás, és az ügyfél számára a legmegfelelőbb biztosítási szerződés előkészítése.
A kiterjedt kapcsolathálózatának köszönhetően reális képet tud festeni egy-egy biztosító szolgáltatásairól, mindezt függetlenül bármilyen társaságtól vagy pénzintézettől.
Az alkusz megbízója ugyanis, a biztosítási ügynöktől eltérően nem a biztosító, hanem maga az ügyfél.
Tehát egy emberközpontú munkát végezhetsz, amivel segítséget nyújthatsz az ügyfeleknek a fontos döntések meghozatalában anélkül, hogy úgy éreznéd, hogy csakis egy bizonyos irányba szabad terelgetned őket.
Ahhoz, hogy ebben a munkakörben hatékonyan tudj dolgozni, elsősorban önállóságra, tanulni vágyásra, biztos pénzügyi jártasságra van szükséged, valamint arra, hogy számlaképes legyél.
A „számlaképes” feltétel se riasszon el, hiszen az egyéni vállalkozás bejelentése pedig néhány perc alatt, online is könnyedén elintézhető.
Az egyéni vállalkozás hátrányait ráadásul ellensúlyozzák az előnyök, azaz a szabadság és a szakma teljesítményorientáltsága.
Miért jó most fiatalon elkezdeni?
A biztosítási piac Magyarországon igazán a ’90-es években indult el, és akik akkor kezdték el, mára rengeteg tapasztalatot, és széles ügyfélkört gyűjtöttek össze.
Az ügyfélkör családon belüli utódlása viszont nem minden esetben lehetséges, mivel nem minden családban van a biztosítási szakma irányában érdeklődő fiatal.
Viszont a lassacskán nyugdíjba vonuló alkuszok ügyfelei tanácsadó nélkül maradnak, így nagy szükség van az utánpótlásra.
Éppen ezért a fiatal, frissen csatlakozó biztosítási alkuszoknak már nem kellene úgy összevadászni az ügyfélkört, mivel az már adott, csak a megfelelő szolgáltatásokat kellene számukra biztosítani.
Nem kell egy egész lépcsőházat végigkopogtatni, hogy ügyfelet találjanak, mert már bejáratott ügyfelek vannak, akiknek csak tanácsadóra van szükségük.
Az emberek ráadásul igyekeznek egyre tudatosabban kezelni a pénzüket, tehát a megfelelő szakértelemmel rendelkező alkusz szolgáltatásait örömmel veszik igénybe.
Nincs akadály, ami visszatarthatna
Tehát a biztosítási és pénzügyi alkusz szakmáknak van befogadóképessége, és igénye is a fiatalokra, és megfelelő jövedelmet is biztosítanak.
Ha sikerül már fiatal alkuszként meggyőzni egy klienst, hogy a szolgáltatásaidat igénybe vegye, hosszú távú, mindkét fél számára jövedelmező együttműködés jöhet létre.
Ráadásul, ha a nyelvvizsga hiánya miatt nem sikerült eddig megszerezni a diplomát, az sem jelent problémát, ugyanis ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy nincsen munkatapasztalatod, vagy nincsenek meg a szükséges ismereteid.
Ha diploma nélkül is el tudtál helyezkedni, és esetleg már némi munkatapasztalattal is rendelkezel, a kapuk nyitva állnak előtted.
A koronavírus járványhelyzet miatti intézkedések értelmében ez évben pedig nyelvvizsga nélkül is átvehetőek a diplomák, így ez az akadály is elhárul a friss munkavállalók elől.
Milyen előnyei vannak a fiatalabb generációnak?
Aktívabbak a közösségi médiában, ezért könnyebben kommunikálnak akár fiatalabb ügyfelekkel is a saját professzionális közösségi profiljaikon keresztül.
Hatékonyabban tudnak megszólítani embereket, mivel tisztában vannak a mai közösségi média trendekkel.
Az ilyen jellegű megszólítás kevésbé formális, könnyebben emészthető az ügyfelek számára, mint a személyes, vagy telefonos megbeszélés.
Egyéb nem elhanyagolható előny, hogy ma már számos képzés, eladástechnika fejlesztő kurzus érhető el, ráadásul online is, ami az idősebb generáció számára még nem volt garantált.
A megfelelő nyitottsággal, és ezeknek a képzéseknek és online elérhető tananyagoknak a segítségével nagyon hamar lehet megszerezni a sikeres biztosítási és pénzügyi alkusz karrierhez kellő tudást.
Néhány egyszerű tipp az elinduláshoz
A több éves tapasztalattal rendelkező kollégáktól nem szégyen eltanulni azt, amit a legjobban csinálnak.
Az idősebb kollégák segítsége felbecsülhetetlen tud lenni, így ha ez rendelkezésre áll, az a fiatal alkusznak csak hasznára válhat.
A fiatalok még hajlamosak a szakzsargont használni, és irányítani a beszélgetést, hogy a szakmai tudásukról biztosítsák az új ügyfelet.
Azonban néha érdemes első sorban csak meghallgatni az ügyfelet, hogy számára a legmegfelelőbb szolgáltatást nyújthasd.
A zsargont illetően pedig: az ügyfél maga sem feltétlenül fogja érteni őket.
És miért fektetne pénzt valami olyasmibe, aminek a jelentésével nincs 100%-ig tisztában?
Légy tehát nyitott a tapasztaltabb kollégák tanácsaira, az ügyfél mondanivalójára, és nem feltétlenül szükséges egyből a szakmai tudásod fitogtatni, mert az lehet, hogy végül többet árt, mint használ.
Miket garantál a Pannon-Safe a sikeres karrierhez?
Ha sikerült meggyőzni arról, hogy miért is jó döntés az alkuszi hivatást választani, nézzük, miért is jó a Pannon-Safe-nél dolgozni.
Elsősorban önálló munkavégzést kínál, ahol önmagad ura lehetsz, rugalmas, egyéni időbeosztással, és senki sem fog a hátad mögött ostort csattogtatni.
Teljesítmény alapú a jövedelmed, ahol az eredményes munka után plusz jutalék jár.
A Pannon-Safe ráadásul a hatékony munkavégzéshez szükséges online applikációkkal is ellát.
Emellett nem csak üzleti, hanem baráti kapcsolatot is ápolunk számos biztosító képviselőjével.
És végül beszéljenek a számok: több, mint 250 munkatárs, 30 tanácsadó iroda, megbízhatóság 1999 óta, 10 milliárd forint éves folyamatos díjú biztosítási ügyfélállomány és 1,5 milliárd forintos árbevétel.