Az alkuszok honoráriuma – ilyen módon kapod meg a jutalékod
Ha már eljutottál Karrier oldalunkra, akkor valószínűleg érdeklődsz a biztosítási alkuszi szakma és az összes vele járó feladat és kihívás iránt.
Joggal merülhet fel benned az a praktikus kérdés is, hogy miként jut hozzá a jutalékához egy alkusz, és egyáltalán kitől kapja azt?
Miért él olyan élénken megannyi ügyfél fejében (egyébként indokolatlanul) a jutalékhajhász biztosítási alkusz képe?
És milyen kötelességei vannak az alkusznak, mielőtt még megkapná a díjazását?
Ez a cikkünk elsősorban az alkuszi munkakör anyagi oldaláról szól, és igyekszünk minél tisztábban összefoglalni azt, hogy miként lehet alkuszként pénzt keresni.
Mi a fontosabb? – A stabil ügyfélkör, vagy a magasabb jutalék?
Először is, érdemes eloszlatnunk az alkuszi munkát ölelő negatív hiedelmeket, miszerint az alkuszt semmi más nem érdekli, csakis a jutalék.
Már egy korábbi cikkünkben is írtunk arról, hogy az alkuszok célja abszolút nem a megtévesztés és minél nagyobb értékű termék értékesítése a nagyobb jutalék érdekében.
Az emberek cseppet nem ostobák, előbb, vagy utóbb rájönnek arra, ha valaki megpróbálja őket behúzni a csőbe, és olyan nagyobb értékű terméket akar rájuk sózni, amire nincs is szükségük.
Az alkusz ezáltal elvesztheti az ügyfelei bizalmát, és idővel teljesen leépül az ügyfélköre, akiktől gyakorlatilag a jutalékát is kapja.
Te mit választanál: az alkalmanként magasabb jutalékot, de egyre kevesebb megbízást, vagy a stabilan jövedelmező, elégedett, széles ügyfélkört?
Nem éri meg hazudni a nagyobb jutalék reményében
Annál is inkább, mivel az alkuszokat köti egy etikai kódex, miszerint az ügyfélnek a legideálisabb, legtesthezállóbb termékeket kötelesek biztosítani, ártól függetlenül.
Ezekről az etikai szabályokról már szintén írtunk egy korábbi bejegyzésünkben (https://www.pannonsafe.hu/karrier/Milyen-etikai-szabalyokat-kell-mindenkeppen-betartania-egy-alkusznak).
Ha egy alkusz a nagyobb jutalék elérésének reményében megtéveszti az ügyfelét, és ezáltal indokolatlanul drágább terméket ad el neki, annak akár jogi következményei is lehetnek, így nem ajánljuk senkinek, hogy szerencsét próbáljon ezen a téren.
Honnan kapja a díjazását az alkusz?
Az etikai kérdés után lépjünk át a témakör gyakorlati felére.
Azt már megválaszoltuk, hogy az alkuszok a fizetésüket jutalék formájában kapják meg, melyet a biztosító juttat el hozzájuk.
Mivel a jutalék az értékesített termék árának egy bizonyos százalékát teszi ki, így az alkusz jutalékát gyakorlatilag a biztosított ügyfél fizeti ki.
Tehát a biztosító az ügyfél által befizetett összegből fizeti ki az alkusz jutalékát is.
Bár vannak magasabb jutalékú biztosítások - mint például az életbiztosítások - az alkuszok által leggyakrabban értékesített biztosítási termékek, például a CASCO, vagy a lakásbiztosítás jutaléka nem tér el egymástól olyan nagymértékben biztosítónként.
Az alkusz a díjazását csakis a sikeres biztosítási szerződés megkötését követően kaphatja meg, miután a biztosítás költségét az ügyfél már megtérítette.
Van itt még egy nagyon fontos dolog!
Amint egy-egy ügyfél megtudja, hogy az alkusz, vagy ügynök jutaléka már benne van a biztosítási termék árában, elkezdi mérlegelni azt a lehetőséget, hogy nem veszi igénybe a szolgáltatásait.
Ennek a gondolatnak az alapja az, hogy az alkusz igénybevétele nélkül nem kell megfizetnie a jutalékot, és így olcsóbban juthat hozzá a biztosításhoz.
Ez azonban nem helytálló, hiszen akár igénybe veszi a közvetítő szolgáltatást, akár nem, a biztosítási termék árán az nem fog változtatni, az alkusz megbízása nem jelent plusz költséget az ügyfél számára.
Néhány gondolat a jutalék transzparenciáról
Ellentétben mondjuk a brit biztosítási piaccal, ahol a biztosító az ügyfél kérésére köteles közzétenni számára azt, hogy a megvásárolt biztosítási termék árának mekkora százalékát teszi ki az alkusz, vagy ügynök jutaléka, itthon a biztosítók erre nincsenek kötelezve.
Arról viszont Magyarországon is tájékoztatni kell az ügyfeleket, hogy az alkusz jutalékot kap, még akkor is, ha annak értékét nem hozzák nyilvánosságra.
Ezenfelül itthon a biztosított nem kötelezhető jutalékon kívüli juttatás, illetve jutalékelőleg megfizetésére sem.
Mit nyújt az alkusz a jutalékért cserébe?
Ellentétben a biztosítási ügynökökkel, akik a biztosító cég megbízásából dolgoznak, az alkusz ügyfele elsősorban a biztosított, hiszen ő kéri fel a megfelelő konstrukció megtalálására.
Az alkusz feladata lehet a szakszerű pénzügyi tanácsadás, valamint az ügyfél érdekeinek a képviselete a biztosítás megkötésekor.
Az alkusz nem köteles kizárólag egyetlen biztosító termékét felajánlani az ügyfelének, hanem több biztosító termékét összehasonlítva, csakis a legideálisabb konstrukciót igyekszik felkínálni.
A biztosítási szerződés megkötése után is fenntartja a kapcsolatot az ügyféllel, tájékoztatja az esetleges szerződésmódosításokról, vagy szerződések megújulásáról.
És mint már említettük, az alkusz alkalmazása nem fog plusz költséget jelenteni az ügyfél számára, hiszen az a szolgáltatásaiért nem tarthat igényt plusz juttatásra a jutaléka mellett.
A Pannon-Safe-ben megbízhatsz, ha a díjazásodról van szó!
Mi, a Pannon-Safe-nél minden partnerünktől elvárjuk a szakszerű, lelkiismeretes munkavégzést, de ezért cserébe nagyfokú biztonságot is nyújtunk!
Nálunk minden alkusz időben, fennakadás nélkül megkapja a jutalékát, nem kell azon aggódnod, hogy nem jutsz hozzá a pénzedhez.
Alkuszként pedig egy olyan magas fokú szabadságot nyújtó területen dolgozhatsz, ahol a díjazásodat semmi más nem befolyásolja, csakis a saját eredményeid.
Tehát itt a befektetett munka mindenképpen megtérül anyagilag is, a nagyobb teljesítményt pedig nagyobb jutalékkal díjazzuk.
Szeretnél egy pénzügyileg stabil, kiterjedt hálózattal rendelkező céggel együttműködve dolgozni?
Akkor ne is menj tovább, jelentkezz Te is a Pannon-Safe biztosítási alkuszai közé!