Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Pannon Safe
Pannon Safe

Hibák, amiket a legtapasztaltabb alkuszok is elkövethetnek

Minden szakmában léteznek olyan hibák, amelyeket több évtizednyi munkatapasztalattal a hátunk mögött is képesek vagyunk elkövetni.

Ha még az igazi „öreg rókákkal” is előfordulhat, hogy hibáznak néha-néha, akkor mit mondjanak a pályakezdők?

Aggodalomra azonban semmi ok, most összeszedtünk néhány olyan gyakori hibát, amelyet sokan elkövetnek a szakmában – ezeket észben tartva pedig hatékonyabban, nagyobb önbizalommal végezhetik a munkájukat friss alkuszaink is.

Vessük is bele magunkat a legáltalánosabb hibákba!

Ne hagyjuk, hogy az ügyfél a biztosításon akarjon spórolni!

A biztosítási díjakkal kapcsolatos tájékoztatás a tapasztalatlanabb alkuszok egyik fő gyengepontja.

Nem érdemes az árakat megkerülni, és pláne nem jó bizonyos kockázatokat kivenni a biztosítási szerződésből csak azért, hogy az ügyfélnek megspóroljunk pár ezer forintot.

Semmiképpen se tanácsoljuk az ügyfélnek, hogy az alacsonyabb ár érdekében engedjen el kockázatokat a biztosításból, még akkor se, ha igazán köti az ebet a karóhoz.

Ilyenkor ésszerű indokokkal alátámasztva, nyugodtan magyarázzuk el neki, hogy ezzel milyen veszélyeknek lehet kitéve.

Gondoljunk csak bele: elég rossz fényt vetne az alkusz munkásságára, ha kihagyná valamely kockázatot a szerződésből, aztán pár héttel később pont bekövetkezik a baj, és százezres nagyságrendű kára keletkezik az ügyfélnek.

Minden folyamatot le kell zárni

Nagyon súlyos hiba az, amikor az alkusz ugyan megköti az elektronikus szerződést az ügyféllel, de azt nem véglegesíti a biztosítónál.

Ilyenkor az ügyfél jogosan hiheti, hogy érvényes a biztosítási szerződése, miközben az alkusz mulasztása miatt a biztosítónál ez valójában nem jött létre.

Az ilyen egyszerű feledékenység nagyon súlyos károkat tud okozni mindkét fél számára: az ügyfél nem lesz kártalanítható, az alkusz pedig a szakmai hírnevére vethet keresztet.

Ne feledjük, az információ áramlása és a biztosítási szerződés megkötése időrendi sorrendben három lépésben zajlik: az alkusz tájékoztatja az ügyfelét, az ügyfél megköti a szerződést az alkusszal, az alkusz véglegesíti a biztosítási szerződést az illetékes biztosítóval!

Ugyanígy nem csak a szerződések megkötése, hanem azok megújítása is az alkusz feladata, tehát az ő felelőssége az esedékes újításról, vagy a szerződésben beálló változásokról tájékoztatni a biztosítottat.

Nem szégyen az online jelenlét

A saját brand kiépítése és tolmácsolása nem csak a nagyobb vállalkozásoknak fontos, hanem az egyéni vállalkozóknak is.

Ma már semmi meglepő és új nincs abban, ha egy alkusz saját hivatalos profillal rendelkezik a közösségi média oldalakon, mégis sokan elszalasztják ezt a remek lehetőséget.

Ha rendelkezésünkre áll az online tér a potenciális ügyfelek megtalálásához, és a már megnyert ügyfelekkel való kommunikációhoz, miért is ne élnénk vele?

Szinte minden korosztály elérhető valamelyik közösségi oldalon, és így sokkal könnyebb megcélozni és megtalálni a jövőbeli ügyfeleinket.

Egy igényesen elkészített szakmai profil nem fogja aláásni a hitelességünket, sőt mi több, releváns és oktató jellegű bejegyzések megosztásával erősíthetjük szakmai tekintélyünket.

A szakszerűség az online térben is fontos

Mi a helyzet akkor, ha az alkusz már rendelkezik szakmai profillal?

Először is, ne vigyük túlzásba a személyes jellegű tartalmakat, azaz a hivatalos oldalunkon ne osszunk meg fotókat és történeteket a családi kirándulásunkról, a barátokkal való pecázásról, vagy a hétvégi buliról, ha nincs vele szakmai mondanivalónk!

Amennyiben releváns, némi személyesség persze azért belefér, hiszen mi is emberből vagyunk, és az ügyfelek is szívesebben szerződnek egy olyan biztosítási alkusszal, aki egy kicsit a „színfalak mögé” is betekintést nyújt.

A bejegyzések megírásakor arra figyeljünk oda elsősorban, hogy alaposan határozzuk meg, pontosan ki, vagy kik a megszólított ügyfélkör, és annak megfelelő hangnemet válasszunk.

A lényeg az, hogy a bejegyzéseink értéket képviseljenek az ügyfelek számára, és állítsunk be egyfajta rendszerességet a megosztásokban.

Ne vigyük túlzásba a zsargont!

Ha már a kommunikációról van szó, akkor azt sem győzzük kiemelni, hogy milyen fontos a megfelelő nyelvezet használata.

Már egy korábbi cikkünkben (https://www.pannonsafe.hu/karrier/a-biztositasi-alkusz-legerosebb-fegyvere-a-hatekony-kommunikacio) is megosztottunk hatékony kommunikációhoz kapcsolódó tippeket, és írtunk arról, hogy miért nem érdemes zsargont használni, főleg akkor, ha először találkozunk az ügyféllel, vagy ha az ügyfél élete első biztosítását készül megkötni.

Fiatal, kezdő alkuszok hajlamosak ilyen módon csillogtatni a tudásukat.

Az emberek azonban nem szeretnek sokáig hallgatni valaki olyat, akinek egy szavát sem értik, és nem fognak egy olyan biztosítást megkötni, aminek a részleteit nem sikerült kibogarászniuk az alkusz terjengős beszédének köszönhetően.

Ne a szaktudásoddal próbáld meg lenyűgözni és vásárlásra ösztönözni az ügyfelet, hanem az empátiáddal, gyakorlatiasságoddal, és a legkisebb részletekre is kiterjedő figyelmeddel!

Hallgatni arany

Ugyanúgy a kommunikációhoz kapcsolódva: hagyd kibontakozni az ügyfelet, hagyd, hogy ő irányítsa a beszélgetést!

Nem egy alkusz elköveti azt a súlyos hibát, hogy nem hallgatja végig ügyfele mondanivalóját, pedig éppen ezáltal lehetne a legjobban felmérni azt, hogy pontosan mire is van szüksége.

Ha célzott kérdéseket teszünk fel neki, akkor pedig még több elengedhetetlen információhoz juthatunk, ami alapján kedvezőbb, testhezállóbb termékeket tudunk kínálni.

Arról nem is beszélve, hogy ha kellő figyelemmel hallgatjuk végig a potenciális ügyfelet, egyszerűbben leszűrhető az is, hogy mennyire komoly az érdeklődése egy-egy biztosítás iránt.

Neked menne?

Igényes vagy a munkádra és hajlandó vagy tanulni a hibáidból?

Ha a válaszod ezekre a kérdésekre igen, akkor jelentkezz Te is a Pannon-Safe biztosítási alkusz csapatába!

Ígérjük, hogy nem fogod megbánni.

Reméljük, hogy ezek a tanácsok az összes alkuszi szakma iránt érdeklődő számára hasznosak voltak!

Szeretnék veletek dolgozni