Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Pannon Safe
Pannon Safe
Blog > Casco > Erre figyelj, hogy ne kelljen használnod a CASCO-d

Erre figyelj, hogy ne kelljen használnod a CASCO-d

Casco 2020. 06. 09.

Sokszor a problémákat egy minimális odafigyeléssel is meg lehet előzni. Egy előző cikkünkben már írtunk arról, mit tegyünk abban az esetben, ha balesetet szenvedünk. Akkor azonban nem tértünk ki egy fontos tényezőre a közlekedésben: a biztonságos vezetésre. Éppen ezért összeszedtünk pár olyan tippet, aminek betartásával jócskán csökkenhet az esélye annak, hogy bajod essen az utakon. 

 

Ha kocsiba ülsz, csak a vezetésre koncentrálj!
 
Egy váratlanul felcsendülő csengőhang könnyen elterelheti a figyelmünket az útról. Tudjuk, hogy milyen vonzó lehet magunkhoz venni a telefont vezetés közben, de ezzel könnyen veszélybe sodorhatjuk magunkat. 
 
Emellett célszerű már akkor lenémítani a telefont, mielőtt beindítanánk a motort. A rendőrség is egyre csúnyább bírságokat ró ki a vezetés közbeni telefonhasználatra, nem hiába. Az út közbeni telefonálásnál ugyanis nem az a legnagyobb veszély, hogy a rendőr megbüntet téged, hanem az, hogy meghalsz. Életveszélybe sodrod vele magadat és a többi vezetőt, illetve a gyalogosokat is. 
 
Emellett érdemes azt is szem előtt tartani, hogy mi az a maximális sebesség, aminél még biztonságosan tudunk vezetni. Ezt az értéket akkor se lépjük túl, ha a sebesség korlátozás 120 km/óra lenne, például az autópályán. Mindig csak annyira menjünk gyorsan, hogy száz százalékban az útra tudjunk koncentrálni.
 
Kerüld el a vezetést, ha nem vagy ura a tetteidnek!
 
Nemes egyszerűséggel mondhatnánk azt is, hogy ne vezess részegen, de itt arra is gondolunk, hogy hanyagold a vezetést egy olyan éjszaka után, amikor csak két órát sikerült aludnod. Írtunk már arról, milyen kockázatos rád nézve, ha fáradtan ülsz kocsiba. 
Ha úgy érzed, hogy a fáradtságtól nehezedre esik nyitva tartani a szemed, akkor biztonságosabb lehet hívni egy taxit, vagy igénybe venni a tömegközlekedést. Esetleg megkérhetsz valakit, hogy dobjon el téged a saját kocsijával. Ezek a tanácsok akkor is érvényesek, ha ne, érzed elég jól magad a vezetéshez.
 
Ülj következetesen kocsiba!
 
Ez a folyamat már azelőtt elkezdődik, mielőtt beindítod a motort. A rutin nem változik: szépen beülsz a kocsiba, de ahelyett, hogy a kulcshoz nyúlsz, inkább állítsd be megfelelően az ülést, a visszapillantó tükröt és a fűtést vagy a klímát ha olyan az idő. Először azonban mindenképpen az ülést állítsd be, mivel ha előbb kerül sor a tükör beállítására, mint az ülés megigazítására, akkor végül más szemszögből fogod látni az előzőleg tökéletesre beállított visszapillantót.
 
 
Ha már az ülés igazításánál tartunk…
 
A megfelelő távolság az ülés és a kormány közt akkor ideális, ha a karod a kormányra helyezve enyhén meghajlik. A háttámlát úgy érdemes beállítani az ülésen, hogy a fejtámla és a fejünk közt maradjon egy ökölnyi távolság. 
 
Ez azért fontos, mert sokat fogod mozgatni a fejed vezetés közben, és ha a fejtámla nagyon közel van a fejhez, akkor hajlamos lehetsz önkéntelenül is pihentetni rajta a fejedet. Emiatt viszont későn kapcsolhatsz egy potenciális veszélyhelyzet esetén.
 
Kezdő vezetők esetén az is komoly probléma szokott lenni, hogy túl közel állítják az ülést a kormányhoz képest, majd egy piros lámpánál megkönnyebbülten csúsztatják hátra. Igen ám, de azt már nem ellenőrzik le, hogy a lábuk eléri-e a gázpedált, így a sárga lámpa környékén kezdik el keresni a lábukkal a pedált, amit persze nem érnek el., mivel túlságosan hátra csúsztatták az ülést.
 
Próbáld meg kerülni más járművek vak foltjait!
 
Fontos tudni azt is, hogy a tükrök önmagukban nem mutatják meg az autó közvetlen környezetének az egészét, így lesznek olyan pontok, amiket egy sima tükör csekkolással nem látsz be. Ezeket vak foltoknak nevezzük a közlekedésben. Úgy lehet rálátni ezekre a pontokra, ha a megfelelő óvatossággal az egész fejedet kifordítva elnézel azokra a területekre, amit a tükröd nem lát be.
 
A saját vakfoltjainkkal is érdemes tisztában lenni, de annál fontosabb másokéval. Kerüljük más autók vak foltjait, mivel itt nagyobb valószínűséggel érhetnek minket váratlan lépések a másik sofőr részéről. És ha valamiben, akkor a vezetésben pont nem célszerűek a váratlan lépések.